Ny film med Ricky Gervais

I höst är det premiär för en ny film med Ricky Gervais i huvudrollen "The Invention of Lying". Jag är ett stort fan av Gervais älskar både Extras, The Office och hans briljanta podcast där dock Karl Pilkington stjäl hela showen. Jag blev däremot besviken på Gervais första stora huvudroll i filmen "Ghost Town" där hans komiska talang verkligen inte fick något utrymme. Den filmen både skrevs och regisserades av David Koepp, nu däremot har Gervais själv valt att både regissera och skirva manus, och då öka genast mitt intresse. Dessvärre ser trailern för "The Invention of lying" visuellt precis likadan ut som "Ghost Town", vilket är alarmerade. Problemet tror jag är att hans medskribent, till The Office och Extras, Steven Merchant inte har varit involverad i dessa projekt, en kille som både är en extremt rolig skribent, skådespelare och har förmågan att locka fram det bästa ur Gervais, något som jag tror de flesta av podcastlyssnarna har noterat. Nu hoppas jag i alla fall på det bästa för "The Invention of Lying".


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0