Michael Stipe i "The adventures of Pete & Pete"

The Nostalgia Critic gjorde på sin hemsida http://thatguywiththeglasses.com/ en översikt av gamla klassiska Nickelodeonserier där en serie verkligen slog an nostalginerven i mig, The adventures of Pete & Pete. Så ofta jag kunde följde jag denna serie när den gick på TV när jag var liten, och den var fullständigt briljant. Serien ställde en massa frågor som den aldrig svarade på. Som varför mamman hade en plåtskiva i huvudet? Varför hade lille Pete trots sin ringa ålder en tatuering över hela underarmen? Varför sprang det runt en smått efterbliven lirare och trodde att han var världens starkaste man? Vilka föräldrar med sina sinnes fulla bruk döper bägger sina söner till Pete? Med en rejäl dos fantasi och en trallvänlig introlåt trollband serien många ungar runt om i världen.

Nu till saken. Jag sökte upp diverse klipp av serien på youtube och kolla in avsnittet Summer Vacation. Cirka 15-20 sekunder in i del tre ska store Pete köpa glass av en glassförsäljare som kallar sig Captain Scrummy, när försäljaren kommer i närbild tänker jag: fan vad han är lik sångaren i REM. En lätt sökning på IMDB visar att så är fallet! Haha. Michael Stipe i Pete&Pete... kungligt.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0