Som Tony Scott på ecstasy

ola         Ola and the...         Ecstasy

När jag slötittade på TV igårkväll innan John Blund kom och stödde grus i ögonen råkade jag zappa mig in på någon form av LiveTV på TV4 som handlade om fotboll. Nice timeing tyckte jag och såg fram emot lite nattsuddande fotbollssnack. Sedvanligt var det Ola Wenström och Magnus Hedman i studion som dagen till ära plockat skräp på Råsunda och funnit en nerklottrad näsduk från Stuart Baxter. Det dröjde inte länge förrän jag blev helt illamående, inte för att det var nån lismande Hammarbyare i soffan, utan för att bildproducenterna fått storhetsvansinne och gjorde svepande panoramaåkningar i studion. Inte bara en gång utan hela tiden under samtalen och diskussionerna. Som om inte detta var nog användes skakig handkamera vilken nyttjades lika skickligt som en webkamera inställd på ansiktssökning. Kontinuerligt under den kvart jag såg av programmet surrade kamerorna planlöst omkring i studion, ansikten zoomades ut och in, och totalt ointressanta närbilder på Wenstöms feja var en producentfavorit. Kamerorna var ständigt i rörelse, inte en död sekund, problemet var att den "så kallade" estetiken som användes dödade det mesta som sades i studion, och allt blev bara en rörig sörja. Jag vet inte om det har varit såhär under hela säsongen men någon borde stoppa produktionen och ställa en ansvarig till svars. Den första frågan som producenterna bör ställa är varför? Varför skall ett fotbollsprogram bildproduceras som en Jonas Åkerlund video eller som en film av Tony Scott på ecstasy?


Kommentarer
Postat av: peter

håller med... tacka vet jag hur det var på billy lansdowns tid.

2006-11-04 @ 23:15:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0