Värdelöst TV4

TV4 publicerar en lista som skall rangordna filmhistoriens bästa seriemördarfilmer, vilken ni kan ta del av på följande länk:http://www.tv4.se/noje/film/470900.html

Jag kunde hålla med i del av de filmer man valt att ta med, däremot insåg jag snart att mannen som ligger bakom listan Christer Andersson totalt ignorerar hela skräckgenren! Var är Carpenter, Cronenberg, Argento, Fulci, Craven, Hoper med flera? Dåligt att en stilbildande seriemördarfilm som Halloween får ge vika för Natural Born Killers!

Jag vill även ifrågasätta den mentala hälsan inom SVTs sportredaktion efter att ha vridigt mig i plågor under inslaget "Folkets kommentator" under VM-fotbollens eftersnack. Ett mer krystat pajasinslag får man leta efter i etern. Tanken är att, som namnet implicerar, att vanliga människor skall få chansen att visa sig vara skickliga kommentatorer. Vad som visas är däremot är tillsynes förrymda mentalpatienter som skriker sig hesa till gamla reprisbilder från VM94! Parodin bli ännu mer påtalig när 10åringar skall tävla i vem som kan tjoa högst till bilder producerade innan de ens var födda! Jaja… snygg frisparksvariant från Brolin… men oj gör Kenneth Andersson mål mot Brasilien i gruppspelet… jeezus... 


Kommentarer
Postat av: sonjan

Okej, jag är inte direkt någon filmprisse som älskar att se filmer, men jag kan tänka mig att den här mannen inte är så himla engagerad i sitt jobb.

2006-06-20 @ 19:13:01
URL: http://burriburr.webblogg.se
Postat av: MarreMupp

TRagiskt att ens Monster är med på listan,SÅ bra är den verkligen inte.

2006-06-20 @ 20:12:00
URL: http://marremupp.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0