Ingen Oscarsgala på TV!

Bloggen är inte så väll uppdaterad eller får några inlägg eftersom jag kollar på mycket OS samtidigt som jag inte har någon större inspiration till att skriva i bloggen, en bloggblockering.

MEN NU ÄR DET DAGS ATT SLÅ NÄVEN I BORDET!

SVT väljer att inte sända årets Oscarsgala på TV, och ingen annan "normal" kanal verkar vara intresserad av att köpa in den! (Med normal menar jag SVT, TV3, TV4 eller Femman.) SVT menar att de inte har råd att köpa in galan eftersom OS, Fotbolls VM och Valet 2006 har kostat för mycket pengar. Det har varit deras största argument hela året då SVT lagt ner väldigt många program, t.ex. när de la ner backhoppningen på Nyårsdagen. Oscarsgalan är i sig inte speciellt kul, men det är roligt, såsom jag gör, att vid detta tillfälle tippa vinnare i goda vänners lag. Men inte minst är det tradition långt större än nått förbannat Allsång eller Kalle Anka, och det är en medborgerlig rättighet att kunna se Oscarsgalan om man vill. Förmodligen kommer någon obskyr satellitkanal som Star! eller E! visa den.

Jag uppmanar alla som läser detta att mailbomba Claes Elfsberg, SVT tvombudsman för att få dem att ändra sig! Maila honom på:

[email protected]

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0