I veckan

I veckan som gått har det varit ett synnerligen intressant avsnitt av Lost som gick i USA i onsdags. Lite av det som jag har efterfrågat i serien under den mindre intressanta säsong 2 inträffade. En ny förklaring på hela deras existens på ön presenteras samtidigt som synen på ett par karaktärer förändras. Om ca två veckor i Sverige.

I veckan har jag även sett på ett par nya filmer som den animerade Hoodwinked och Nick Caves westernfilm The Proposition. Hoodwinked var stundtals ganska kul, men det var något med animationen som gjorde att det inte kändes som om filmen haft högre budget. Däremot fanns den väldigt många kända röster med i den som alla andra amerikanska animerade filmer nuförtiden. Precis som Shrek, Chicken Little och alla andra liknande filmer är Hoodwinked sprängfylld med referenshumor, samtidigt som man har försökt lägga den klassiska sagan om Rödluvan i ett modernt fablernas värld. Svag trea till Hoodwinked.

The Proposition fick blandad kritik av de svenska recensenterna om jag inte missminner mig. Jag gillar Nick Cave som låtskrivare, och innehar även ett par skivor med honom. Cave har skrivit manus samt musik till filmen, och yyvärr är inte musiken något extra i filmen vilket jag hade hoppats på. Manuset däremot är välskrivet och har inga större brister. Däremot vill jag inte ge ett betyg för filmen eftersom när jag såg den hade jag en annan TV i ena örat, en babblande polare bredvid mig, och en granne med för hög bas i lägenheten bredvid. Den uppfattningen jag fick om den igår var att den var väldigt långsam, men snyggt filmad, stundtals lite blodig, och hade en del gemensamt med Apocalypse Now.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0