Celebritet på min blogg!

Bob Saget



Loggade precis in på min blogg för att finna att ingen mindre än Emma Gray Munthe lämnat en kommentar till mitt inlägg som kritiserar The Descent! Läs själv bland kommentarerna...

Intressant är att notera att hon inte försvarar sin make Martin Munthe värdelösa film Camp Slaughter, vilket jag indirekt tar som att inte heller hon vill kännas vi denna plump på herr Munthes CV.

Hur en sådan celebritet hitta till min nål i internetstacken beror sannerligen på att jag bråkat en hel del på Filmkrönikans Forum.

Nåja nu till väsentligheterna. Såg The Aristocrats igår, inte att förväxlas med Disneyfilmen The Aristocats. The Aristocrats är ett skämt, troligtvis myntat på 70-talet, och har varit ett internskämt bland komiker i Nordamerika sen dess. Skämtet går ut på att ett par artister går in till en artistförmedlare, agent eller liknande och skall berätta om sin show. Showen innehåller sex med groteska incestuösa inslag kombinerat med grov kiss och bajshumor, och när artistförmedlaren frågar vad showen heter svarar artisten "The aristocrats!" Inte så värst kul kanske, men när de slipade komikerna drar dem kan det bli rätt roligt, till en början. Problemet är att när de dissekerat skämtet i olika kategorier, olika innehåll beroende på personlighet osv. blir jag ganska trött på det. Tills höjdpunkten i hela filmen kommer efter en timmes tid. Alla minns serien Huset Fullt som TV4 körde under den bittra början 90-talet, fadern i filmen spelas av Bob Saget, en man som fått möta mycket spott och spä för sina helylleuppsyn och familjeanpassade "komik". I The Aristocrats däremot drar han den absolut värsta versionen av dem alla! Jag var tvungen att vika mig av skratt när jag såg det, och Bob Saget ställde sig i en helt ny dager. Trots att det inte är så kul att dissekera ett skämt, eller dra ut på det i 89minuter så är ansamlingen komiker som svischar förbi imponerande och tidvis är det ganska kul. 3:a till the Aristocrats.

Kommentarer
Postat av: Martin Munthe

Bob Saget är sjukt lik min producent Morris Ruskin.

http://www.imdb.com/name/nm0750830/

2005-12-08 @ 19:45:20
URL: http://www.operafilm.com
Postat av: Emma Gray Munthe

..och varför skulle jag försvara något jag inte anser behöver försvaras? Men om du sover lugnare om nätterna så: JAG ser hellre Camp Slaughter än nån trist, tillrättalagd och trött sak som Strandvaskaren vilken dag i veckan som helst. Det har jag tyckt sen innan jag ens träffade Martin. Det har jag gett uttryck för i en massa andra forum. Jag tror till och med att det var bland de första sakerna jag sa till honom. Skulle aldrig drömma om att se ett självfinansierat långfilmsprojekt som en plump i någons CV.

2005-12-08 @ 19:59:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0