Cry Wolfe

Cry Wolfe



Twist and turn-film blev återinvigd för mainstream-amerika i och med M Night Shyamalans filmer, och de senare åren har filmer som Saw dragit dess tematik till bristningsgränsen. Cry Wolf är ännu en skräckfilm i denna genre.


Som svensk får jag fort Strandvaskaren i tanken när filmen börjar, och de liknar varandra i vid mening. En speciell dag då mördaren skall slå till, internatskola, ny elev kommer till skolan etc. Filmen påminner också om filmen April Fool’s Day från 1986, vilket gör att jag faktiskt förväntar mig mycket av de twist and turns som presenteras i Cry Wolfe. Jon Bon Jovie (bilden) gör rollen som läraren Walker, men får en ganska intetsägande roll att arbeta med. Själv hajar jag till när Bill Lumbergh (Gary Cole) dyker upp som huvudrollsinnehavaren Owens pappa. Gary Cole spelar rollen som Bill Lumbergh i Kafkaförlösaren Office Space, och varför tar Mike Judge så lång tid på sig att göra nästa film?! Cry Wolf är ändå en ganska spännande film, och några vändningar i filmen hänger man inte med i. Det är ändå för mig en ganska klassisk slasher, om än med lite uppdaterad teknink. Bättre än Standvaskaren är den absolut, en svag trea till Cry Wolfe.

Länkar till en god väns blogg http://oscarnorberg.webblogg.se/, layouten känns igen, och man kan ju undra varifrån? haha...

Till nästa gång ser jag klart på Prison Break, och en recension lär komma. =)

Heja Eslöv…

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0