Det är mycket att göra

Jag vet att jag inte hinner med bloggen längre, jag hinner inte med den längre och prioriterar andra saker. Det är möjligt att jag kan till sommaren, som är alldeles runt knuten, skall kunna komma tillbaka i samma goda bloggform som i höstas. Arbetet och Högskolan stjäler väldigt mycket tid, men av någon anledning hinner jag ändå se mycket film ändå.

Serien Heist som jag tidigare talat om har lagts ner av NBC för ett par veckor sedan. VH1 har köpt upp Love Monkey och kommer visa de resterande avsnitten av serien, dock är en fortsättning och framtiden av serien oklar.

Såg Ett hål i mitt Hjärta av Lukas Moodysson, och han har ju verkligen fått en snetripp eller något, och de är säkerligen det han vill berätta. Han har överlevt sig själv och fått för mycket frihet i sin egen hybris. Att han har hittat lite roliga funktioner på sin kamera tillsammans med lite chockeffekter och porr tror han att han skall komma undan skit som Ett hål i mitt hjärta. Jag har tidigare beundrat Moodyssons skiliga sätt att kunna ge övertygande realism och skicklighet i att berätta en historia. Han har alltid varit politisk, och det genomsyrar hans filmer. Nu har han försök gå över gränsen och dra sina idéer till en visuellt fysisk nivå.

Nåja, många läsare har troligtvis redan sett den, själv har jag förskt undvika den tills nu. Känns som om jag borde unvikt den för all framtid. Såg en erotisk thiller severad med Bacon, haha, Kevin Bacon. Where the truth Lies, en ganska spännande thriller med Colin Firth och som ovan nämt, Mr. Bacon samt den fagra Alison Lohman. Filmen saknar kanske lite spets, men är en överlag ganska sevärd film.

Kommentarer
Postat av: Mona

Det känns som om du skulle kunna vilja ha info om CANAL+ utbud av film och serier. Är det så? Skicka mig isåfall en mailadress så lägger jag den på utskickslistan.

hej från Mona

2006-04-26 @ 17:14:51
Postat av: Lembrowski

Nej så är inte fallet. C+ har en tendens att sända väldigt bra serier och ett par bra filmer i halvåret, men kostar i förhållande av vad man får alldeles för mycket pengar.

2006-04-27 @ 13:12:49
URL: http://lembrowski.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0