Tillbaka åtta år: Rock N Rolla

Guy Richie var namnet på allas läppar i slutet av 90-talet. Stiliserat gangstervåld porträtterades cockneydialektalt på Robert Altman manér. Alla kunde gilla Guy Richies filmen, från den actionälskande femtonåringen till James Cagney vurmande dinosaurrecensenter. Guy Ritchie stod på toppen av sin karriär, Lock, Stock and two smoking barrels och Snatch älskades av alla och alla hippa skådisar ville jobba med honom, som Brad Pitt.

Sedan begick Guy Ritchie två fatala misstag. Ett: han gifte sig med Madonna, det tog år för Sean Penn att bli en normal människa igen. Två: han gick i Richard Hobert/Colin Nutley fällan, att göra film med frugan i huvudrollen. Dessa två misstag ledde till att Guy Ritchie detroniserades från den popkulturella tronen, något som han tills denna dag inte ens varit i närheten av att återta.

Trailern från Ritchies senaste film Rock n Rolla visar däremot en återgång till de filmerna han gjorde i slutet av 90-talet. Alla ingredienser som gjorde Lock, Stock och Snatch till två bland imdbs 250 bästa filmer genom tiderna tycks vara där. Dessutom en bra uppslutning av kompetenta skådisar som Tom Wilkinson och Gerard Butler, men framförallt lyser Madonna med sin frånvaro.



Kommentarer
Postat av: Maria

Haha, skrev just mitt sista inlägg för dagen och passade på att se vad du hade för dig. Och vad ser jag, en trailer på rock n rolla som var exakt samma sak som jag sist lade in på min blogg. vad är det man säger? "Great minds think the same", haha.



jag ser verkligen fram emot filmen och den ser verkligen lovande ut. Detta har jag väntat på!

2008-08-26 @ 15:52:36
URL: http://filmochnytt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0