Nyinspelning av Poltergeist planeras



Det tycks vara få amerikanska skräckfilmsklassiker inte omarbetats till en nyinspelning under 2000-talet, Motorsågsmassakern, Omen, Halloween, Fredagen den 13:e (premiär februari 2009), Huset som Gud glömde, The Hills Have Eyes etc. Listan kan göras lång. Nu har iallafall två manusförfattare, Stiles White och Juliet Snowden, anlitats för att arbeta fram ett manus som ska bygga på filmen Poltergeist från 1982. Tidigare har de båda har skrivit manuset till nyinspelningen av Boogeyman och kommande Knowing med Nic Cage, samt den planerade remaken av Hitchcocks Fåglarna. Något som tyder på att de saknar skam i kroppen.

Poltergeist var en stilbildande 80-talsrulle, skriven av Steven Spielberg och regisserad av Tobe "Motorsågsmassakern" Hoper. Tillsammans med Stephen Kings DET bidrog den till en välutvecklad skräck för clowner för alla barn som växte upp på 80-talet, något som forfarande bidrar till att vuxna män runt de 30 hatar cirkus. Jag ställer mig väldigt skeptisk till en nyinspelning av Poltergeist, det gör jag i och för sig alltid till nyinspelningar. Just nu kan jag bara se dåliga CGI effekterna framför mig och funderar på hur det ska gå till när dottern blir kidnappad genom LCD TVn.


Kommentarer
Postat av: benza

Jag måste ju bara kommentera dig killen. Det är väl bara bra att äldre filmer blir omgjorda. De hade ju annars fallit i glömska och endast setts av en promilles promille av befolkningen. Vet att det ibland är svårt för dig att ta men många idag vill ha häftiga, kanske lite halvtaskiga effekter, istället för att hyra en 26 år gammal rulle och knappt se vad som händer på platt-Tv´n på grund av att det var enda sättet då att få till mer spänning...hehe. Lov ya killen:-)

2008-08-23 @ 00:44:09
Postat av: Lembrowski

Är det någon som sett Poltergeist triologin x-antal gånger så är det väl du Benza?

2008-08-25 @ 11:48:39
URL: http://lembrowski.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0