Tonight there's gonna be a jailbreak

Stormare och T

Maj månad för många goda ting med sig, varmare klimat, grillkvällar, uteserveringar, TV programmens säsongsfinaler o.s.v. Däremot börjar jag inse att det stentrista TV döda sommaren i Sverige är på väg med stora steg. Jag har tidigare nämnt att det råder Sweepersmånad i USA, samtidigt som många tv-serier går mot sitt slut märks en definitiv höjning att intensitet och omkullkastande händelser i diverse serier. Igår var det final för Prison Break i USA, en serie som överlevt det senaste årets TV-serie nedläggningar, vilket måste visa att den är relativt populär. Jag har ingen aning om vad TV3 visa eller har visat, men eftersom jag personligen inte har sett några trailers så kommer väll andra halvan av säsong 1 att visas under sommaren. Även för den oinvigde kommer det inte som en chock att killarna bryter sig ut ur fängelset, men det händer en del på vägen, vilket jag inte kommer att avslöja för dem som ser fram emot slutet.

Jag har följt serien aktivt under våren och har lyft fram den flera gånger här i bloggen, men jag måste säga att jag slutat bry mig om karaktärerna. Det inträffade för ett par avsnitt sedan, ett "prequel" avsnitt där man fick en inblick i vad fångarna gjorde innan de hamnade i finkan. Samtliga karaktärer, inklusive pedofilen T-bag, framställdes som missförstådda helyllekillar. Det sabbade min respekt för serien och sen dess har jag svårt att engagera mig i den. Det skulle ju vara sjuka svinaktiga massmördare som satt där inne och som Scofield mot sin vilja tvingades samarbeta med, men icke.

Idag är det säsongsavslutning av House MD, en annan serie som totalflippade när Foreman insjuknade efter att ha blivit smittad av Nigleria bakterien, tappade kontrollen över viss rörelseförmåga efter två hjärnoperationer, men kom sedan tillbaka i avsnittet efter för att börja arbeta igen. Däremot ångar Hugh Laurie vidare och vem kan inte gilla denna cyniske man med de dräpande replikerna och oetiska förhållningssätt till patienterna.

Av Lost finns det två avsnitt kvar att visa (tre i Sverige), och i en intervju med aktuelle Mission Impossible 3 regissören JJ Abrams, sa han att slutavsnittet till Lost skulle vara någonting i hästväg! De som tyckte avslutningen på säsong 1 var bra skulle bara veta vad som kommer, menade Abrams. Klart att en av skaparna av serien gör reklam för sig, men Lost är verkligen en serie där vad som helst kan hända, på gott och ont.




BreakOut


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0