The Ice Harvest

Beskådade The Ice Harvest denna onsdagkväll, thrillerkomedi men John Cusack och Billy-Bob Thornton. Jag gillade Pushing Tin som de båda gjorde tillsammans 1999 och hoppades att denna skulle avra lika underhållande. Tyvärr infriades inte mina förväntningar. The Ice Harvest lider av samma problem som Nicolas Cage The Weather Man, de båda belyser desillutionerade 40+ män som drar tråkiga referenser om hur hopplöst allt är. Där The Weather Man bara är enerverade idiotiskt är The Ice Harvest bara ointressant. Humorn misslyckas också till en väldigt stor del i bägge filmerna, det som ska vara tragikomiskt blir bara tragiskt. I The Ice Harvest ville jag ha fler scener med Cusack och Thornton, det är ändast då filmer iallafall blir lite rolig. Harold Ramis har regisserat (Ghostbustersnubben med brillorna) och man känner igen hans stil från den mer lyckade Groundhog Day, men här lyckas inte Cusack vara någon Bill Murray. Tycker att John Cusack gör alldeles för mycket filmer nuförtiden, han är precis likadan i alla filmer han gjort sen... ja någonsin. Randy Quaid och Oliver Platt förgyller filmen med ett par mindre biroller. Tvåa till Ice Harvest.

Funderar på att ta en rehjäl filmdag på lördag och se en 4-5 filmer, det ligger nämnligen en massa på hög här som ska ses, så jag får väll jobba mig igenom några stycken i helgen... haha...

Bloggen är död... länge leve bloggen...

Kommentarer
Postat av: MasterSouth

11 dagar sedan senaste uppdateringen? Bloggen död? Länge leve Coca Cola!

2006-03-26 @ 10:27:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0