The Ring på Internet

Alla ni som har sett The Ring filmerna kan skräckhistorien om att en flickas döda själ går vidare genom moderna medier, som i The Ring fallet var en videokassett. Nu går det ett liknande rykte på internet om bilden jag valt att publicera härunder.

Enligt rapporter ska en koreansk flicka ha ritat bilden, scannat in den och publicerat den strax före hon tog livet av sig. I Japan och Korea är detta ett rykte som spridit sig som en löpeld. På olika koreanska forum beskrivs det att åskådaren drar sig till porträttets blå ögon, som sägs skiftar mellan sorg och vrede. Många påtalar att de mörka ringarna under hennes ögon växer och att hon ler efter en längre stunds betraktelse. Detta är däremot inte allt, det har rapporterats är att människor i Japan och Sydkorea som studerat bilden under längre tid själva har tagit livet av sig. I Asiatisk press menar de att det är flickans själ som på något sätt gjort avtryck i bilden.

Är det tal om en enda stor internetbluff? Döm själv men nog är det något skumt med bilden. Jag har ju sett filmen The Ring, och gör som de gjorde i filmen för att inte dö, replikera och skicka vidare. =)


T.ex. 
http://jackson22.googlepages.com/home

The Ring på Internet


Kommentarer
Postat av: sonjan

spännande men jäkligt läskigt. fast jag drogs inte till hennes blå ögon och ser inga växande ringar under ögonen så jag är nöjd :)

2006-06-20 @ 19:15:27
URL: http://burriburr.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0