Shyamalans försäljningknep

Att Hollywood är en industri råder det ingen tvekan om, stora bolag kör massiva reklamkampanjer för sina respektive storsäljare och nu i sommar blir vi översköljda med en ena storfilmen efter den andra. En regissör som har valt att verkligen utnyttja PR-byråerna är M Night Shyamalan, mannen bakom Signs, The Village och Sjätte Sinnet. Shyamalan är aktuell med kommande The Lady in the Water, en saga om en vaktmästare som hittar en nymf i en swimmingpool. Innan The Village gjorde Shyamalan en "mokumentär" kallad The Buried Secret of M Night Shyamalan som bl.a. handlade om att Shyamalan hade en hemlighet som låg till grund för alla hans filmer. Mokumentären blev omtalad och The Village gav klirr i kassorna. Nu är det dags igen och i samband med The Lady in the Water släpps två böcker om filmen (en barnbok och en om inspelningen), samt att M Night ger sig själv en stor roll i filmen, tillsammans med en aktiv kampanj för att etablera hans namn i folk medvetande. Det är möjligt att han så småningom vill spela huvudrollen i sina egna filmer för att ytterligare dra in mer cash, kanske vill han inte bli kallad för "snubben-som-gjorde-Sjätte-Sinnet", eller så vill han bevisa att ingen kan uttala hans efternamn korrekt? 


34045-48
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0