Gott Nytt År!

Ja då var det år 2006, ett på pappret mycket spännande år på många sätt och vis. I sportens värld med OS i Turin, Fotbolls-VM i Tyskland och Friidrotts-EM i Göteborg. Spännande personligt eftersom jag kommer bli klar med min högskoleutbildning i sommar, och sen är det hårda livet som väntar. Men kanske främst är det ett spännande filmår! När jag började fundera på filmåret 2006 insåg jag att filmåret 2005 inte är resumerat i Sverige än. I förra inlägget sa jag att jag kanske skulle lämna en topplista med 2005 års bästa filmer, men jag insåg när Golden Globe nomineringarna utropades att jag kanske inte sett de bästa filmerna 2005 än! Ännu har jag inte sett Brokeback Mountain, Capote eller Good Night and Goood Luck, tre filmer som dominerar amerikanska filmkritikers listor över de bästa filmerna 2005. I Asien har det säkert producerats en mängd bra filmer som ännu inte anlänt till Sverige än. Därför håller jag mig passiv till alla typer av listor som skall summera filmåret 2005, speciellt då de svenska listorna har med filmer producerade 2004 börjar man undra vad som definierar ett exakt filmår. Ett annat återkommande spektakel som äger rum under 2006 är Oscarsgalan, galan är inte så intressant men det är prestige över att kunna tippa rätt vinnare i glada vänner lag. Under samma tid som Oscarsgalan äger deras antagonist Razziegalan rum, en gala som är mycket mer underhållande än den överdrivna och numer urtråkiga Oscarsgalan.

Ett gott nytt till er alla läsare...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0