Ett underbart OS

Då var det slut, OS i Turin 2006, det kanske bästa OS Sverige kommer att göra någonsin för detta kommer att vara svårslaget. 14 medaljer varav 7 guld talar för sig själv. Kronan på verket blev herrarnas Hockeyguld, spännande in i sista sekund, och Sverige hade tur i det tumult som utbröt när det var 30sekunder kvar. Kommer ni ihåg 1994? OS-guldet i Lillehammer och vad hände sedan på sommaren? Jepp, VM-brons i fotboll! Det måste ju vara ett omen.

Hörde precis Peppe Eng i TV4 sporten säga, "Efter pausen granskar vi de prostituerade i Tysklands VM" haha, verkligen dagens floskel.

Igår såg jag "A History of Violence", en film jag längtat efter då Cronenberg är en av mina absoluta favoritregissörer. Filmen gjorde mig verkligen inte besviken, riktigt obehaglig stämning som till en början kändes mycket Hitchcock, den "kanske" oskyldigt misstänkte, dramaturgiska mysticismen, långa anslaget utan klipp etc. Samtidigt är det väldigt mycket Cronenberg, även om han här tar en vändning åt realismen, och han är mer lättillgänglig för gemene man. Tror filmen skall ramla in på DVD hyllan inom kort så håll ögonen öppna om ni inte sett den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0