Fler recensenter från Filmkrönikan

Andreas Degerhammar från Filmkrönikan spred ännu lite mer stjärnglans över min blogg med sin kommentar till filmen The Decent. Jag kan medge att jag inte riktigt uppfattade preciseringen vad gäller Degerhammars kommentar angående specialeffekterna. Ska jag se det krasst så nämner Degerhammar specialeffekterna på den korta tid som gett till hans förfogande, och i samma mening menar att de har blivit bättre än föregående filmer. Vilket jag tar för att han lägger vikt vid och menar att det är bra specialeffekter. Måhända att de befinner sig i skogen som i hundratusentals andra sorters filmer, vilket jag inte ser som en självklar referens till Evil Dead. Barnskratt och den klaustrofobiska Alienkänslan kommer först ett bra tag in i filmen, då jag menade att det började hända intressanta saker i filmen. Spettet genom huvudet ok, "I stand corrected." Jag håller fast i att skådespeleriet var tråkigt, stelt och livlöst, men vilken skräckfilm har inte det?

Samtidigt vill jag poängtera att jag tycker det är riktigt kul att ett par av Sverige främsta filmrecensenter har hittat till min blogg, och dessutom tar sig tid att läsa min recension samt tar sig ofoget att kommentera den. Att diskutera med créme de la créme av Sveriges filmrecensenter, om än väldigt kort, är både intressant och givande för mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0